AV ESTEN HOFFMANN   |   2 MINUTTER LESING   |   Nettsider & markedsføring

Har du ikke nettside fra før eller vurderer du å skaffe deg en ny? Her er hvorfor du bør gjøre det.

For mange forbindes gode nettsider med store etablerte selskaper, men realiteten er at den kanskje er enda mer verdifull for lokale små – og mellomstore bedrifter. Med en nettside vil du være synlig i nærområdet, fremstå profesjonell og skape tillit blant kundene dine. En nettside som ikke er oppdatert på 10 år eller som viser feil informasjon kan være mer skadelig enn man er klar over.

1. Posisjoner deg selv og ta kontroll over merkevaren din

Vi mener dette er et av de viktigste punktene i denne artikkelen. En nettside fungerer som den primære plattformen for kommunikasjon, og er en viktig uavhengig informasjonskanal. Du har selv mulighet til å bestemme kundens inntrykk, nettsidens budskap og utseende – noe du ikke har mulighet til på sosiale mediekanaler som Facebook.

Bruk nettsiden som et ledd i å få kontrollen over merkevaren og identiteten til bedriften din. Nettsiden skal være den foretrukne plassen å hente viktig informasjon.

Malejo lagde ny nettside for Norsk Produksjon. Fokusområdet var mobilvennlighet og god informasjon.

2. Det er ikke så dyrt som du tror

Ofte er det lite tid og kostnad som er begrunnelsen for hvorfor man ikke har skaffet seg en nettside, men det er ikke så dyrt som man tror. En nettside er en av de mest kostnadseffektive investeringene man kan gjøre, og det gir deg bedre avkastning per krone enn noen annen type markedsføring. Derfor bør en god nettside være høyt prioritert.

Pris for en nettside varierer, og er helt avhengig av kompleksiteten og hvor avansert systemene skal være. Man kan få nettsider fra 10.000 kr og opp til flere hundre tusen kroner. Her må man selv ta en beslutning ut i fra hva man ønsker, har råd til og hva man vil bruke nettsiden til.

Har du ikke tid til å gjøre det, og vil ha det fikset for deg? Vi hjelper deg.

3. Nettside vil gi deg flere kunder og økt omsetning

Ifølge Google søker 90% av alle på bedriftsmarkedet minst 12 ganger før de tar en beslutning om kjøp. Derfor er det viktig at du og nettsiden er synlig og kan gi den informasjonen man søker etter. I tillegg vil all informasjon være tilgjengelig til alle døgnets tider, og man vil oppleve en økt konvertering.

En studie utført av YP & LSA i USA fant at mennesker i gjennomsnitt bruker tre kilder før de tar en individuell avgjørelse om å kjøpe noe, og at 30 prosent automatisk velger bort bedrifter som ikke har en nettside.

Som takk for at du leste gir vi deg nå 20% rabatt på din neste nettside hos oss i Malejo AS.*

4. Konkurrentene dine har nok en nettside

Du har kanskje sett av konkurrenten din har en god nettside? I så fall er det på tide å skaffe seg en selv. Slik vil du være med å konkurrere om de samme kundene og gi de mer konkurranse. Har ikke konkurrentene dine nettside? Da bør du være først ute! Slik kan du skaffe deg en stor fordel inn mot markedet, da du er blitt ledende.   

5. Bli enda bedre kjent med kundene dine

Ved å ha en nettside åpner man muligheten for samarbeid med blant annet Google. Google vil gi deg fantastisk informasjon om kundene dine som du kan bruke videre. Du kan få informasjon om hvor de kommer fra, hva de besøker mest på nettsiden din, om de er på mobil eller pc og hvilken informasjon de leter etter. Slik kan du finpusse nettsiden for et bedre resultat, og samtidig få en god forståelse av kundegruppen din.

Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ta kontakt.

*Gjelder ut februar 2022.

Trenger du hjelp?

Ring meg så finner vi ut av det.
[email protected]
+47 477 06 860

Få et gratis, uforpliktende tilbud på nettside

Skriv gjerne kort om behovet du har, slik at jeg kan hjelpe deg med det du ønsker.