Her kommer 3 gode grunner til hvorfor.

I dag har de tradisjonelle formene for markedsføring sluttet å være like effektive som de en gang var. Digitale markedsføringsbyråer innser nå at de kan løfte markedsføringsstrategiene sine ved å bruke mer bilde- og videobasert innhold. Og med den økende populariteten til plattformer som TikTok, Snapchat og Instagram – er det dumt å ikke følge med på disse trendene.

1. Videoer tiltrekker seg oppmerksomhet

Det å fange brukerens oppmerksomhet i løpet av sekunder kan være vanskelig – men det er der videoer kan hjelpe deg. De første sekundene av videoen din må være overbevisende nok til at brukerne slutter å rulle og setter fokusen sin på innholdet ditt i stedet. Selv om brukerne kan stoppe for å se på morsomme bilder, er det kjent at videoer opprettholder oppmerksomheten 5 ganger mer enn stillbilder.

Oppmerksomheten kan brukes til din fordel – for å generere salg eller for å fortelle et budskap.

Eksempel på hvordan Lindbak valgte å bruke film til å rekruttere flere ansatte.

2. Videoer forklarer ting bedre

Man sier ofte at et bilde sier mer enn 1000 ord, så da kan du tenke deg hva en film gjør! Det å lage en video for å vise at du lanserer en ny tjeneste eller et nytt produkt, kan være mer nyttig for brukere enn bare et enkelt tekstinnhold. Ved å vise brukerne hvordan produktet ditt fungerer, er det mer sannsynlig at de har en bedre forståelse av tjenesten og vil være mer tilbøyelige til å kjøpe.

Vanskelige begreper er også lettere å forklare gjennom videoer, enn f.eks. ved bruk av stillbilder. Du kan bruke en kreativ animasjon for å gi produktkonseptet ditt liv! Ingen ønsker å se en video av to personer som bare snakker om produktet – det må være visuelt bra og vises på en god måte.

3. Hold deg konkurransedyktig

I følge Hubspot bruker nå 81% av alle bedrifter video i markedsføringen sin. Video er et fantastisk verktøy for å formidle informasjon om salg, produkter, opplæring osv. Ved å bruke god historiefortelling og visuelt bra formidling kan du enkelt fange folks oppmerksomhet og bruke den til din fordel.

Så det er viktig å tenke på at mest sannsynlig bruker både du og konkurrenten din video i markedsføringen, og derfor bør det være en viktig prioritering for å oppnå de resultatene man ønsker. Det siste man vil er jo å havne bak-på, og ikke henge med på utviklingen.

Vi i Malejo jobber daglig med å fortelle historier gjennom film, og mener at bak hver bedrift eller person, finnes det en spennende og ufortalt historie. Vi vil gjerne høre fra deg om det er noe du kunne tenke deg å høre mer om, så tar vi gjerne en prat!

Trenger du hjelp?

Ring meg så finner vi ut av det.
esten@malejo.no
+47 477 06 860

Få et gratis, uforpliktende tilbud på filmproduksjon

Skriv gjerne kort om behovet du har, slik at jeg kan hjelpe deg med det du ønsker.