Liøya Barnehage satser på film

 For om lag 2 uker siden besøkte vi i Malejo Liøya Barnehage på Støren. Her hadde vi fått i oppdrag å produsere en film som skulle gi et godt innblikk i barnehagehverdagen. Denne filmen skal brukes for å promotere Liøya Barnehage inn mot søknadsfristen på barnehageplass som er 1. mars.

«Vi ønsker å vise frem den gode barnehagen vår. Og selvfølgelig håper vi at det gir oss mange nye søkere»

Sier Linda Kjelstad til oss i Malejo på spørsmål om hva som er den største grunnen til at de ville få produsert filmen.

Hun er daglig leder i Liøya Barnehage, som er en privat, foreldreeid, ideell og nonprofitt barnehage som ligger i Liøya på Støren. Barnehagen har 81 barn fordelt på 6 avdelinger, og kan også skryte av å ha egen kokk.

Daglig leder Linda Kjelstad i Liøya Barnehage

Videre fortsetter Linda at de ønsker å posisjonere seg som en bra og attraktiv barnehage på Støren, og hvor film er et viktig ledd i markedsføringen. Hun trekker også frem at samarbeidet med Malejo gikk utmerket og de synes det var gøy med besøk av et filmteam i barnehagen.

«Vi hadde og har et utmerket samarbeid med Malejo. De skisserte tydelig hvordan en opptaksdag kunne gjennomføres. Dette jobbet vi med internt, slik at når produksjonsdagen kom, var alle trygge på hva som skulle skje. Det førte til en veldig hyggelig produksjonsdag, hvor gutta i Malejo skled veldig godt inn i barnehagehverdagen» Sier Linda og sikter til at Malejo også har inngått samarbeid med Liøya om produksjon og utvikling av ny nettside og profil.

Filmfotograf Esten i action

Filmen som i skrivende stund har over 4.600 visninger på Facebook, har skapt mange positive tilbakemeldinger og det gleder Linda Kjelstad.

«Ja, vi har merket stor respons allerede»

«Ja, vi har merket stor respons allerede. Det kom umiddelbare kommentarer om hvor god barnehagen vår er, hvor fornøyde de er med barnehagen sin. VI har også fått mange hyggelige tilbakemeldinger fra folk som ikke har barn i barnehagen, men som følger oss og likte det de så»

Vi i Malejo gleder oss over at våre kunder oppnår suksess i sosiale medier, og nå gjenstår det å se om hvor mange søkere det blir på Liøya i år.